JEG LAR MEG INSPIRERE OG OPPDATERER MEG I STRIKKEVERDEN :)


Ingen ting er så ille at det ikke er godt for noe. I løpet av et par dager på sofaen med kraftig forkjølelse, fikk jeg endelig sett gjennom alle 30 episodene av podcasten "Strikketerapi"  på YouTube, samtidig som jeg fikk strikket litt på noen UFO`er.

Noterte ting jeg likte i prosjektboka mi (inspirert av Arne og Carlos sin bok "boka du lager selv") underveis. 
Har ikke pyntet i boka ennå, men deler likevel :) .
Artig å oppdatere seg på hva som skjer der ute i strikkeverden.
(ÅÅÅ, hurra, i skrivende stund kom episode 31 på lufta, den skal jeg kose meg med senere i kveld). 
Nå er strikkelista lang, jeg er igang !








Kristin, den ene strikketerapidama jobber på Pickles, og da blir det naturlig nok mye Pickles garn i episodene. Dette er et garn jeg ikke har klart å kjøpe ennå. Har faktisk prøvd flere ganger.
Går inn i butikken. Ser på de fine fargene... så kommer nedturen i det jeg kjenner på modellene som henger ganske så rotete samlet på en stang (gjorde ihvertfall det sist jeg var innom). For meg virker de rett og slett slafsete og tja... ikke så innbydende. 

Etter 30 episoder strikketerapi på litt over et døgn, med damer som snakker med entusiasme om garnene fra Pickles, viser modeller de har strikket, eller prosjekter de har på gang i ymse garntyper fra denne leverandøren. .. Garnet og garnkombinasjonene de foreslår virker knallfine.
Tenker at jeg må prøve å gå over dørstokken i butikken en gang til :)....

Har også blitt inspirert til å bli litt mer aktiv på Ravelry. 
I dag oppdaterte jeg litt, mer til helga håper jeg.  Strikketerapi har bl.a. noen grupper der (samstrikk og diskusjonsforum) som jeg må sjekke ut nærmere. Hadde faktisk meldt meg inn i gruppen allerede i november, tror ikke jeg visste hva det var da :) .

Sofa strikken min de to siste dagene har vært disse ufoene:




 Dette skal bli perfekte tova votter i Rauma finull :) . Oppskrift her. 
(Bildet viser hvor langt jeg kom med et nøste).


Hverdagsjakka til Pinneguri, også i favorittgarnet: Rauma Finull.
OG DEN NÆRMER SEG FERDIG! .. ikke til å tro...
I tillegg til et par kluter og dette, har jeg en UFO til:



Ingvild, den andre Strikketerapidama begynte i løpet av episodene og sy fine prosjektmapper som hun selger på Epla. 
Kanskje det hadde vært noe for meg også? 

Tar med noen mapper, vesker og andre strikkerelaterte ting jeg har laget, alt er vist fram tidligere ..
Kjekt å ha for en strikker :) 



Mer info her.  (Framgangsmåte)

 Mer info her. (Framgangsmåte)









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar