TØFLER


Her kommer snappene på hvordan lage tøfler. Snappet dette da jeg hadde sysnappen til "Vi sygale" på Facebook 06.08.2017.

Mønsteret har jeg lastet opp her. Fint om dere sier fra om målene ikke stemmer. Print ut på A4 ark. Størrelse 38-40 (Jeg bruker 39).

Mønsteret er bare til privat bruk. 
Legg referanse til siden min dersom du publiserer tøfler du syr.

Jeg bruker ullfilten til Stoff og stil. Den er verken billig eller slitesterk, men bruker den for det. Tips til sterkere elastisk stoff, velegnet til tøfler, mottas med takk. 
F.eks en tynn ullgenser som av en eller annen grunn har fått en hard runde i vaskemaskinen, vil nok fungere...

Har tenkt at jeg burde sy på en såle i sterkere stoff eller slik man kjøper ferdig, men det har til nå blitt med tanken. Syr heller nye..., Fikk tips via snappen om å lime på "antiskli" eller bruke syntetisk lær på sålen.
Kjøper jeg 1,10 klarer jeg så vidt å få til fem par, dvs. kr 44 + jobben pr par.

Her kommer snappene med framgangsmåten:






Legger stykkene oppå hverandre rette mot rette. Pass på at midtsømmen bak møtes.



























Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar